"Vintage Memory Board" készítése

A címben szereplő nem túl magyaros megnevezés oka, hogy nem igazán találtam rá magyar megfelelőt. A nálunk "faliújságként" emlegetett tárgy angol verzióját készítettem el nem régiben, mely kuckóm egyik szabad falán kapott helyet.

Szükséges kellékek:
- 1 parafatábla,
- méretre vágott vatelin,
- méretre vágott kedvencrózsásanyagunk :-)
- szalag,
- gombostű,
- olló, vasaló és minden másra ott a Mastercard is. ;-)


A parafatábla méretéhez megfelelő vatelint vágunk, ez lesz mindennek az alapja, ettől lesz puha, párnás külleme a táblánknak.


A kiválasztott vászon anyagból a tábla méreténél én 1-2 cm-rel vágtam nagyobbat. Szélesebb fakeret esetén érdemes többet hagyni, hogy bőven legyen mit "betűrni" a keret alá.


A vatelint egy kis vasalással tömörítettem, keményítettem meg, és a hő hatására kissé rá is ragadt a parafára. Bár erre nem számítottam, itt meg is jegyeztem magamban: "tökéletes, épp így gondoltam én is". ;-)


...ezután következett a barbatrükk: a vászon betuszkolása a keret alá egy mágneskártya segítségével:


A szalagot is méretre vágtam, kimértem a helyét a tábla szélén, majd végeit szintén a keret alá toltam a kártyával:



A szalagok találkozásánál leszúrtam 1-1 gombostűt, ezzel fixálva a helyüket, illetve megadva a táblának a párnás formát:


És íme a végeredmény, a szép emlékek, kedvenc családi fotók pihe-puha őre:



További ötleteket hasonló tábla elkészítéséhez a Pinterest oldalamon találtok:


Megjegyzések